
Szkolenie
Trening Umiejętności Społecznych
z elementami Terapii Behawioralnej oraz Coachingu
Trening Umiejętności Społecznych wzbogacony o elementy podstaw terapii Behawioralnej oraz Coachingu pozwoli w pełni podejść do terapii i zagadnień mających na celu usprawnianie sfery społecznej dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z dysfunkcjami społecznymi, z zaburzeniami zachowania, z niepełnosprawnością intelektualną, z osobami ze spektrum autyzmu, z Zespołem Downa.
Dla kogo?
Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów, logopedów, asystentów osób z niepełnosprawnościami, studentów kierunków psychologicznych i pedagogicznych, dzięki któremu wzbogaca wiadomości i umiejętności praktyczne w prowadzeniu Treningu Umiejętności Społecznych.
Prowadzący:
Ilona Duda - Certyfikowany Trener (SWPS w Warszawie). Ukończyła brytyjską szkołę coachingu Noble Manhatan Coaching zdobywając międzynarodowe certyfikaty: Practitioner Coach Diploma (PCD), International Institute of Coaching & Mentoring oraz Institute of Leadership & Management. Absolwentka Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach, pedagog z ponad dwudziestoletnim stażem, Partner Uczelni Nauk Społecznych. Praktyk biznesu, właścicielka firmy szkoleniowo-konsultingowej, specjalizującej się w prowadzeniu projektów szkoleniowych, life coachingu, executive coachingu oraz doradztwie biznesowym. Od 2003 roku szkoleniowiec, doradca i coach w projektach unijnych. Długoletni współpracownik koncernu Shell, instytucji edukacyjno-szkoleniowych i doradczych. Pracowała dla dużych i średnich firm z branży usługowo-produkcyjnej (np. Polski Koks S. A., Górnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego Katowice, PKO BP, GBG, Get In Bank, Alianz Polska, Nationale Nederlande, Sfinks Polska, Heweit-Packard Devlopment Company, Tauron Polska Energia S.A., Unilever Polska, Medicover). Wykładała na studiach podyplomowych wyższych uczelni w tym Akademii Dyplomatycznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Prowadzi wykłady na studiach podyplomowych Uczelni Nauk Społecznych, szkolenia dla rad pedagogicznych, kursy i szkolenia dla nauczycieli. W pracy dydaktycznej zajmuje się między innymi: tematyką metod radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym, skuteczną komunikacją interpersonalną, w tym porozumieniem bez przemocy, narzędziami coachingu dla pedagogów, umiejętnościami wychowawczymi dla pedagogów i rodziców, doskonaleniem kompetencji nauczycielskich z zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów i asertywnością, rozwojem kompetencji osobistych i menedżerskich, trenerskich, sprzedażowych, autoprezentacji, standardów obsługi klienta. Autorka poczytnego bloga Drzewo Możliwości. Członek Izby Coachingu.
Natalia Tarbuła-Kamińska - Wykładowca akademicki z zakresu pedagogiki specjalnej i terapii pedagogicznej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, praktyk w charakterze oligofrenopedagoga, nauczyciela wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, polonisty. Ukończyła Kursy: I stopień Programu Rozwoju Komunikacji MAKATON (Bielsko-Biała 2016r.), oraz III stopniowy kurs Stosowanej Analizy Zachowania (CTB Gliwice 2016r.). Uzyskała certyfikat ukończenia szkolenia pt. „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu” oraz złożyła egzamin potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia i projektowania zajęć TUS uzyskując ocenę bardzo dobrą (Fundacja Pomoc Autyzm 2018r.). Na stałe współpracuje z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie pisząc artykuły do czasopism: „Zeszyty Naukowe Pedagogiki Specjalnej” oraz „Studia Pedagogica”. Pracowała w masowych, integracyjnych i specjalnych placówkach oświatowych wychowania przedszkolnego oraz wszelkiego typu szkołach, głownie na terenie Górnego Śląska (Rybnik, Knurów, Gliwice, Jaworzno) i Małopolski (Kraków). Prowadziła nauczanie indywidualne i grupowe, zajęcia rewalidacyjne, rehabilitacyjne, zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, indywidualną i grupową terapię dzieci. Wykłada na studiach podyplomowych Uczelni Nauk Społecznych. W pracy dydaktycznej zajmuje się między innymi tematyką doskonalenia kompetencji nauczycielskich – ewaluacją i autoewaluacją, pedagogiką specjalną – w tym etiologią niepełnosprawności, kryteriami diagnostycznymi oraz metodyką pracy z osobami niepełnosprawnymi, czyli szeroko pojętą rehabilitacją, rewalidacją, konstruowaniem programów edukacyjno – terapeutycznych, aktywizacją zawodową osób niepełnosprawnych jak i seksualnością osób niepełnosprawnych.
Zakres programowy kursu:
- Geneza, zasady, cele i założenia oraz korzyści TUS
- Podstawy Terapii Behawioralnej
- Coaching w pigułce – idea, metoda, proces
- Formy pracy, ćwiczenia, gry, zabawy, rekwizyty i pomoce w wykorzystywaniu narzędzi do pracy z uczestnikami
- Modele zachowań - modelowanie
- Trudne sytuacje w pracy z grupą
- Odgrywanie ról, generalizacja i feedback
- Planowanie prowadzenia TUS
- Systemy i narzędzia motywacyjne
- Diagnozowanie potrzeb grupy - obserwacja
- Dostosowanie planu pracy do indywidualnych potrzeb grupy
- Dobór kluczowych umiejętności dla grupy
- Opracowanie przykładowych scenariuszy TUS – ćwiczenia praktyczne
Kurs trwa: 16 godzin
Koszt: 450 zł
Miejsce: platforma ZOOM
Termin: 05.12.2020 - 06.12.2020 godzina 9.00
Uczestnik otrzymuje:
- Praktyczny warsztat i wiedzę na temat prowadzenia zajęć TUS
- Zaświadczenie o zakończeniu kursu oraz certyfikat
- Materiały - skrypt szkoleniowy i zeszyt ćwiczeń
Zapisz się:
Tel: 690 538 727; (32) 777 22 02
e-mail: biuro@noweperspektywy.pl
lub osobiście w siedzibie naszej firmy: Firma Szkoleniowo-Konsultingowa Nowe Perspektywy, Zabrze 41-800; ul. Wolności 345