Emocje mają ogromną siłę Są z nami gdy kochamy i gdy nienawidzimy. Są gorące, żarliwe i chłodne, wręcz lodowate. Pojawiają się od momentu narodzin. Dziecko okazuje je płaczą, krzycząc, śmiejąc się. Towarzyszą nam aż do śmierci. Które z emocji przeważają …
Gdy przygotowujemy się do egzaminu na prawo jazdy, uczymy się znaków drogowych, przepisów – tego co wolno, a co jest niedopuszczalne i podlega karze. Później jeszcze mamy wiele godzin jazd w terenie, aby w nawyk weszły nam dobre zachowania na …
Czy to takie oczywiste – wspierać innych ludzi? Zacznijmy od tego czym nie jest wsparcie. Wsparcie to nie pouczanie, doradzanie, wskazywanie rozwiązań, dopingowanie do działań które nam wydają się słuszne. A jednak bardzo często mówimy osobie będącej w potrzebie: dasz …
Oglądałam program telewizyjny, w którym pokazano budowę skomplikowanego domu i domu edukacyjnego na terenie winnicy. Prowadzący program nie potrafił zrozumieć optymizmu a zarazem braku realizmu inwestorów oraz wykonawców. Budżet się nie domykał, nie można było liczyć na kredyty, warunki atmosferyczne …
Najczęściej bardzo się przykładam do tego, co robię. Trudno mi nie planować, nie wytyczać celów, zadań, nie tworzyć harmonogramu na nadchodzący tydzień, a jeszcze lepiej miesiąc. Ktoś mi kiedyś żartobliwie powiedział, że „Nie pozwalam, aby wszechświat wykazał się kreatywnością”. Czy …
Jakie są objawy zaburzeń integracji sensorycznej? O roli i znaczeniu najważniejszych dla prawidłowego rozwoju procesów integracji sensorycznej układów zmysłowych, tj. dotykowego (dzięki niemu czujemy bodźce dotykowe i potrafimy je różnicować, a także zareagować na te, które stanowią zagrożenie), przedsionkowego …
O co chodzi z tym SI? Mój syn jest w ciągłym ruchu. Stale biega, skacze, obraca się wokół własnej osi, wydaje się, że nie reaguje na bodźce dotykowe, czy ból fizyczny. Niszczy zabawki i zachowuje się agresywnie w stosunku …
Gdy Twoje dziecko krzyczy, płacze, rzuca przedmiotami, traci panowanie nad sobą, logika jest wtedy nieskuteczna. Co zatem zrobić, aby zapanować nad niesfornym zachowaniem dziecka?
Gdzie cyfryzacja i automatyzacja nie zastąpi człowieka? Zapewne w działaniach wymagających kreatywności, refleksji, wiedzy eksperckiej, umiejętności rozwiązywania problemów, nauczania. Cyfryzacja i automatyzacja nie zastąpi dietetyka, fizjoterapeuty, kosmetologa, trenera osobistego z obszaru umiejętności psychologicznych jak i fizycznych, stylistów, pracowników służby zdrowia, …
Wiemy już, że ważna będzie wielo – zawodowość. A jakie kompetencje będą najbardziej poszukiwane? W dobie cyfryzacji na pewno potrzebni będą specjaliści IT. W Unii Europejskiej do 2020 roku powstanie 1 milion miejsc pracy dla takich pracowników. Te nowe sektory …