• Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie
Studia podyplomowe Katowice - Nowe Perspektywy
  • Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie

Biznes

Strona główna » Kursy » Coaching i mentoring – Akademia Trenera

Coaching i mentoring – Akademia Trenera

Awatar użytkownika
Nowe Perspektywy
Biznes, Szkolenia dla nauczycieli
(0 Opinia)
4,500.00zł
82602322 (3)
  • Przegląd
  • Program kursu
  • Instruktor
  • Reviews
4,500.00zł
  • Przegląd
  • Program kursu
  • Instruktor
  • Reviews

Celem  szkolenia Coaching i mentoring – Akademia Trenera jest przygotowanie osób występujących w roli trenera do efektywnej komunikacji z grupą. Dzięki wykorzystaniu techniki warsztatowej uczymy sprawnej komunikacji i pracy z grupą, ćwicząc wystąpienia publiczne i prowadzenie szkolenia. Proponujemy ćwiczenia z użyciem kamery, która pozwala na obiektywną analizę zachowania trenera i wpływu na proces grupowy. Dajemy możliwość autodiagnozy w zakresie stylów komunikowania się, pokazujemy proces grupowy, ćwiczymy reagowanie na opór i zachowania w trudnych sytuacjach. Wyposażamy trenera w narzędzia coachingowe.

W trakcie szkolenia uczestnik:

    • nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu dynamiki grupowej, rozumienia jej i kształtowanie podczas procesu szkoleniowego,
    • pozna narzędzia niezbędne w pracy trenera,
    • będzie uczestniczył w praktycznym warsztacie umożliwiającym przygotowanie go do prowadzenia warsztatu, szkolenia, treningu, skutecznego spotkania i zebrania,
    • nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające na projektowanie i prowadzenie szkoleń (tworzenie programu szkolenia, opracowywanie scenariuszy szkoleń zgodnie z zasadami uczenia osób dorosłych),
    • będzie brał udział w ćwiczeniach z wykorzystaniem kamery, które pozwolą na przeanalizowanie obecnych oraz nabycie nowych umiejętności przydatnych podczas wystąpień publicznych.
    • rozwinie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami szkoleniowymi,
    • nabędzie umiejętności badania potrzeb szkoleniowych, planowania i przeprowadzania ewaluacji,
    • skutecznie wykorzysta narzędzia autopromocji trenera, w tym portale społecznościowe,
    • pozna narzędzia coachingowe w pracy trenera.

Dla kogo?

Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które prowadzą lub chcą prowadzić szkolenia, treningi, warsztaty, skuteczne zebrania i spotkania:

  • pracownicy i przyszli pracownicy firm szkoleniowych, działów personalnych, działów szkoleń
  • trenerzy wewnętrzni, nauczyciele, wykładowcy akademiccy
  • pracownicy administracji publicznej, pomocy społecznej
  • animatorzy życia społecznego i kulturalnego
  • osoby, które ze względu na zadania zawodowe chcą lub muszą radzić sobie w kontaktach z grupami

Prowadzący:
Ilona Duda – Certyfikowany Trener (SWPS w Warszawie). Ukończyła brytyjską szkołę coachingu Noble Manhatan Coaching zdobywając międzynarodowe certyfikaty: Practitioner Coach Diploma (PCD), International Institute of Coaching & Mentoring oraz Institute of Leadership & Management. Absolwentka Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach, pedagog z ponad dwudziestoletnim stażem,  Partner Uczelni Nauk Społecznych. Wykładowca akademicki. Wykładała na studiach podyplomowych wyższych uczelni w tym Akademii Dyplomatycznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Prowadzi szkolenia dla Rad Pedagogicznych, nauczycieli i rodziców. Specjalizuje się w tematyce: umiejętności wychowawczych  pedagogów i rodziców, doskonaleniu kompetencji z zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów i asertywnością, skuteczną komunikacją interpersonalną, narzędziami coachingu w pracy pedagogicznej, wypalenia zawodowego, radzenia sobie ze stresem. Autorka poczytnego bloga Drzewo Możliwości. Członek Izby Coachingu, Fundacji VCC.

Program

  • Dynamika grupy – wpływ trenera na proces grupowy
    • Obszar tematyczny obejmuje m. in.: role grupowe, czynniki wpływające na przebieg procesu grupowego, style komunikacji w grupie, opór i konfrontacja z trenerem;
  • Funkcjonowanie poznawcze człowieka
    • Obszar tematyczny obejmuje m. in.: różnice indywidualne w funkcjonowaniu poznawczym, metody aktywnego uczenia, procesy poznawcze, uczenie dorosłych – andragogika
  • Zawód Trener
    • Obszar tematyczny obejmuje m. in.: zasady etyki zawodu trenera, narzędzia autopromocji, warsztat głosowy, wstępna diagnoza własnych kompetencji
  • Projektowanie programów szkoleniowych
    • Obszar tematyczny obejmuje m. in.: RAPS – rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych, tworzenie głównego nurtu programu szkolenia, badanie potrzeb szkoleniowych w organizacji
  • Kluczowe kompetencje pracy trenera
    • Obszar tematyczny obejmuje m. in.: umiejętności z zakresu komunikacji (model von Thuna, analiza transakcyjna), narzędzia komunikacji asertywnej i emocjonalnej w pracy z grupą, język perswazji, warsztaty asertywności – wykształcenie postawy trenerskiej
  • Kompetencje coacha, mentora i trenera – różnice i podobieństwa
  • Techniki aktywizowania grupy
    • Obszar tematyczny obejmuje m. in.: techniki kreatywnego rozwiązywania problemów, gry szkoleniowe, techniki teatru improwizacji
  • Praca z oporem i radzenie sobie w trudnych sytuacjach
    • Obszar tematyczny obejmuje m. in.: obrona przed manipulacją, „trudni” uczestnicy – analiza zachowań, sposoby przeciwdziałania, reagowanie na nieprzewidziane zakłócenia
  • Ewaluacja szkoleń
    • Obszar tematyczny obejmuje m. in.: poziomy oceny szkoleń, badanie rezultatów biznesowych, badanie satysfakcji uczestników, badanie stopnia przyswojenia wiedzy
  • Narzędzia coachingowe w pracy trenera
  • Egzamin – warsztaty autorskie uczestników

Czas trwania

W ramach 120 godzinnego warsztatu.

Cena: 4500 zł

Uczestnik otrzymuje

    • Praktyczny warsztat, w ramach którego nabędzie:
      – wiedzę z zakresu uczenia się dorosłych, wiedzę o metodach szkoleniowych;
      – umiejętności z zakresu projektowania i prowadzenia szkoleń;
      – kompetencje z obszaru prowadzenia grupy uwzględniające etapy jej rozwoju
    • Materiały szkoleniowe
    • Konsultacje indywidualne po szkoleniu
    • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat

Szczegóły

  • Wykłady