Celem szkolenia Coaching i mentoring – Akademia Trenera jest przygotowanie osób występujących w roli trenera do efektywnej komunikacji z grupą. Dzięki wykorzystaniu techniki warsztatowej uczymy sprawnej komunikacji i pracy z grupą, ćwicząc wystąpienia publiczne i prowadzenie szkolenia. Proponujemy ćwiczenia z użyciem kamery, która pozwala na obiektywną analizę zachowania trenera i wpływu na proces grupowy. Dajemy możliwość autodiagnozy w zakresie stylów komunikowania się, pokazujemy proces grupowy, ćwiczymy reagowanie na opór i zachowania w trudnych sytuacjach. Wyposażamy trenera w narzędzia coachingowe.
W trakcie szkolenia uczestnik:
-
- nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu dynamiki grupowej, rozumienia jej i kształtowanie podczas procesu szkoleniowego,
- pozna narzędzia niezbędne w pracy trenera,
- będzie uczestniczył w praktycznym warsztacie umożliwiającym przygotowanie go do prowadzenia warsztatu, szkolenia, treningu, skutecznego spotkania i zebrania,
- nabędzie wiedzę i umiejętności pozwalające na projektowanie i prowadzenie szkoleń (tworzenie programu szkolenia, opracowywanie scenariuszy szkoleń zgodnie z zasadami uczenia osób dorosłych),
- będzie brał udział w ćwiczeniach z wykorzystaniem kamery, które pozwolą na przeanalizowanie obecnych oraz nabycie nowych umiejętności przydatnych podczas wystąpień publicznych.
- rozwinie umiejętności posługiwania się metodami i narzędziami szkoleniowymi,
- nabędzie umiejętności badania potrzeb szkoleniowych, planowania i przeprowadzania ewaluacji,
- skutecznie wykorzysta narzędzia autopromocji trenera, w tym portale społecznościowe,
- pozna narzędzia coachingowe w pracy trenera.
Dla kogo?
Szkolenie to przeznaczone jest dla osób, które prowadzą lub chcą prowadzić szkolenia, treningi, warsztaty, skuteczne zebrania i spotkania:
- pracownicy i przyszli pracownicy firm szkoleniowych, działów personalnych, działów szkoleń
- trenerzy wewnętrzni, nauczyciele, wykładowcy akademiccy
- pracownicy administracji publicznej, pomocy społecznej
- animatorzy życia społecznego i kulturalnego
- osoby, które ze względu na zadania zawodowe chcą lub muszą radzić sobie w kontaktach z grupami
Prowadzący:
Ilona Duda – Certyfikowany Trener (SWPS w Warszawie). Ukończyła brytyjską szkołę coachingu Noble Manhatan Coaching zdobywając międzynarodowe certyfikaty: Practitioner Coach Diploma (PCD), International Institute of Coaching & Mentoring oraz Institute of Leadership & Management. Absolwentka Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach, pedagog z ponad dwudziestoletnim stażem, Partner Uczelni Nauk Społecznych. Wykładowca akademicki. Wykładała na studiach podyplomowych wyższych uczelni w tym Akademii Dyplomatycznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Prowadzi szkolenia dla Rad Pedagogicznych, nauczycieli i rodziców. Specjalizuje się w tematyce: umiejętności wychowawczych pedagogów i rodziców, doskonaleniu kompetencji z zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów i asertywnością, skuteczną komunikacją interpersonalną, narzędziami coachingu w pracy pedagogicznej, wypalenia zawodowego, radzenia sobie ze stresem. Autorka poczytnego bloga Drzewo Możliwości. Członek Izby Coachingu, Fundacji VCC.
Program
- Dynamika grupy – wpływ trenera na proces grupowy
- Obszar tematyczny obejmuje m. in.: role grupowe, czynniki wpływające na przebieg procesu grupowego, style komunikacji w grupie, opór i konfrontacja z trenerem;
- Funkcjonowanie poznawcze człowieka
- Obszar tematyczny obejmuje m. in.: różnice indywidualne w funkcjonowaniu poznawczym, metody aktywnego uczenia, procesy poznawcze, uczenie dorosłych – andragogika
- Zawód Trener
- Obszar tematyczny obejmuje m. in.: zasady etyki zawodu trenera, narzędzia autopromocji, warsztat głosowy, wstępna diagnoza własnych kompetencji
- Projektowanie programów szkoleniowych
- Obszar tematyczny obejmuje m. in.: RAPS – rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych, tworzenie głównego nurtu programu szkolenia, badanie potrzeb szkoleniowych w organizacji
- Kluczowe kompetencje pracy trenera
- Obszar tematyczny obejmuje m. in.: umiejętności z zakresu komunikacji (model von Thuna, analiza transakcyjna), narzędzia komunikacji asertywnej i emocjonalnej w pracy z grupą, język perswazji, warsztaty asertywności – wykształcenie postawy trenerskiej
- Kompetencje coacha, mentora i trenera – różnice i podobieństwa
- Techniki aktywizowania grupy
- Obszar tematyczny obejmuje m. in.: techniki kreatywnego rozwiązywania problemów, gry szkoleniowe, techniki teatru improwizacji
- Praca z oporem i radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- Obszar tematyczny obejmuje m. in.: obrona przed manipulacją, „trudni” uczestnicy – analiza zachowań, sposoby przeciwdziałania, reagowanie na nieprzewidziane zakłócenia
- Ewaluacja szkoleń
- Obszar tematyczny obejmuje m. in.: poziomy oceny szkoleń, badanie rezultatów biznesowych, badanie satysfakcji uczestników, badanie stopnia przyswojenia wiedzy
- Narzędzia coachingowe w pracy trenera
- Egzamin – warsztaty autorskie uczestników
Czas trwania
W ramach 120 godzinnego warsztatu.
Cena: 4500 zł
Uczestnik otrzymuje
-
- Praktyczny warsztat, w ramach którego nabędzie:
– wiedzę z zakresu uczenia się dorosłych, wiedzę o metodach szkoleniowych;
– umiejętności z zakresu projektowania i prowadzenia szkoleń;
– kompetencje z obszaru prowadzenia grupy uwzględniające etapy jej rozwoju - Materiały szkoleniowe
- Konsultacje indywidualne po szkoleniu
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat
- Praktyczny warsztat, w ramach którego nabędzie:
Szczegóły
- Wykłady