Celem szkolenia Jak okiełznać agresję młodego człowieka? jest poznanie podstaw rozpoznawania i klasyfikowania zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, nabycie umiejętności tworzenia planu pracy z dzieckiem w oparciu o trzy obszary treningowe oraz doboru właściwego zestawu umiejętności prospołecznych w zależności od potrzeb grupy.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik:
-
- rozwinie umiejętność rozpoznawania rodzaju zaburzeń u dzieci i młodzieży,
- poszerzy wiedzę na temat podstawowych kroków pozwalających na nabywanie danej umiejętności społecznej,
- zwiększy kompetencje w zakresie wspierania uczniów z zaburzeniami,
- poszerzy bazę metod do pracy z agresorem,
- zna model pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami eksternalizacyjnymi (agresja i zachowania antyspołeczne, dziecko niedostosowane społecznie)
Osoby uczestniczące w szkoleniu zapoznają się:
-
- rozwojem psychicznym dziecka – od zaburzeń zachowania, emocji po zaburzenia osobowości,
- technikami i narzędziami pracy z dziećmi i młodzieżą z zachowaniami problemowymi,
- ze strukturą i modelowaniem wybranych zachowań, organizacją pracy terapeutycznej.
Dla kogo?
Szkolenie Jak okiełznać agresję młodego człowieka? adresowane jest do profesjonalistów: nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, wychowawców zajmujących się pomocą psychologiczną dzieci i młodzieży z zachowaniami problemowymi, studentów ostatnich lat kierunków: pedagogika, psychologia.
Prowadzący:
Martyna Wojciechowska – Urban – doświadczony pedagog, psychoterapeuta, nauczyciel dyplomowany, Certyfikowany Specjalista Psychoterapii Uzależnień. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła w Instytucie Psychologii Zdrowia PTP w Warszawie. Długoletni pracownik służby zdrowia i oświaty. Stale rozwija swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w warsztatach, seminariach, kursach i studiach podyplomowych. Prowadzi konsultacje, poradnictwo pedagogiczne, psychoedukację, psychoterapię indywidualna i grupową. Prowadziła szereg szkoleń adresowanych do kadry nauczycielskiej, pedagogów, kuratorów sądowych, służb mundurowych. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą zagrożoną demoralizacją i zdemoralizowaną. Jej praca podlegała superwizji. Pomaga młodzieży w okresie adolescencji w przezwyciężaniu kryzysów, poznawaniu siebie, swoich możliwości i predyspozycji. Wspomaga rodziców rozwiązywaniu problemów wychowawczych i rodzinnych. Prowadziła psychoterapię dorosłych uzależnionych i współuzależnionych, DDA. Autor wielu warsztatów, wykładów, programów terapeutycznych, narzędzi terapeutycznych, innowacji pedagogicznej, projektu europejskiego „Mobilność edukacyjna kadry szkolnej”.
Program
- Charakterystyka dzieci z trudnościami przystosowawczymi i zachowaniami problemowymi:
- agresja i zachowania antyspołeczne,
- dziecko bierno-agresywne,
- dziecko zagrożone niedostosowaniem społecznym, dziecko niedostosowane społecznie.
- Rozwój psychiczny – charakterystyka:
- zaburzenia zachowania i emocji,
- Techniki i narzędzia pracy z dziećmi i młodzieżą.
- TZA – praca warsztatowa:
- trzy obszary korygowania agresywnych zachowań młodzieży,
- łańcuch zachowań ku kontroli złości, dyskusja o dylematach moralnych,
- dobór uczestników,
- organizacja treningu.
- Wspomaganie rozwoju społecznego, samokontroli, emocjonalnego, umiejętności szkolnych – reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
Czas trwania:
W ramach 6 godzinnego warsztatu.
Dla Rad Pedagogicznych – 2 spotkania po 3 godziny.
Cena: 290 zł
Uczestnik otrzymuje:
-
- Karty pracy, broszury, przykładowe scenariusze, literatura, linki do stron internetowych, inspiracje.
- Zaświadczenie o zakończeniu szkolenia oraz certyfikat
Szczegóły
- Wykłady