• Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie
Studia podyplomowe Katowice - Nowe Perspektywy
  • Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie

Szkolenia dla nauczycieli

Strona główna » Kursy » Narzędzia motywujące dziecko do pracy w domu i przedszkolu, z wykorzystaniem elementów pedagogiki Marii Montesorii

Narzędzia motywujące dziecko do pracy w domu i przedszkolu, z wykorzystaniem elementów pedagogiki Marii Montesorii

Awatar użytkownika
Nowe Perspektywy
Szkolenia dla nauczycieli
(0 Opinia)
310.00zł
montessori
  • Przegląd
  • Program kursu
  • Instruktor
  • Reviews
310.00zł
  • Przegląd
  • Program kursu
  • Instruktor
  • Reviews

Celem szkolenia jest:

    • wsparcie nauczycieli we współpracy z rodzicami,
    • uzyskanie konkretnych rozwiązań do rozwijania różnych umiejętności dziecka,
    • wsparcie w zakresie usamodzielnienia się dzieci,
    • pomoc rodzicom w organizowaniu czasu i edukacji swoich dzieci w domu bez nakładu dodatkowych kosztów,
    • zminimalizowanie bodźców oddziałujących na dziecko, wykorzystywanie prostych przedmiotów dnia codziennego.

Dzięki szkoleniu uczestnik:

  • odpowie sobie na pytanie, czy pedagogika Montessori w dzisiejszym świecie jest w ogóle możliwa i potrzebna,
  • będzie wiedział, jak pomóc dziecku w rozwoju jego samodzielności i decyzyjności,
  • dowie się, jak organizować czas z dzieckiem w domu w duchu pedagogiki Montessori,
  • pozna proste a zarazem niezwykle rozwijające aktywności do zaproponowania dziecku w domu lub przedszkolu,
  • łatwiej będzie mu dostrzec, co w otoczeniu dziecka jest warte uwagi, a co zbędne; co rozwija potencjał dziecka i jak, a co mu szkodzi,
  • będzie miał więcej czasu dla siebie,
  • zyska poczucie życia zgodnego z naturą i rozwojem dziecka,
  • dostrzeże piękno i radość w prostych, estetycznych i drobnych rzeczach (twoje dziecko też!), a czas spędzany razem będzie zawsze czasem zachwytu i poznawania od nowa,
  • rozwinie relacje ze swoim dzieckiem, da mu poczucie wsparcia, zaufania i spełnienia,
  • umiejętnie zorganizuje otoczenie w pokoju dziecka, domu, przedszkolu, itp.

Dla kogo?

Szkolenie to adresowane jest d0:

    • nauczycieli wychowania przedszkolnego i …….
    • rodziców

Prowadzący:
Natalia Saferna – nauczyciel nauczania zintegrowanego, edukacji wczesnoszkolnej, języka angielskiego w edukacji przedszkolnej. Ukończyła w Polskim Instytucie Montessori specjalizację z zakresu wczesnej edukacji Montessori i prowadzi zajęcia z zakresu pedagogiki Montessori w przedszkolu. Jest trenerem, oligofrenopedagogiem. Szkoli i wykłada dla słuchaczy studiów podyplomowych metodykę nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Program:

  1. Wstęp. Rozpoczęcie narracją wykorzystującą elementy grywalizacji – wprowadzenie uczestników w temat szkolenia, przełamanie lodów. Przedstawienie zasad zdobywania klejnotów w każdej z komnat.
  2. Krótkie wprowadzenie teoretyczne:
    • działy pedagogiki Montessori,
    • istota pedagogiki Montessori, potrzeba ciszy i zminimalizowania bodźców, praca i otoczenie dziecka.
  3. Część praktyczna. Otwieranie kolejno każdej komnaty, zwiedzane jej i rozwiązywanie zadania w celu zdobycia kolejnych klejnotów (5 komnat = 5 klejnotów):
    Życie codzienne:

    • motoryka mała (spinacze do bielizny, szczypce, zakraplacz, przesypywanie, nakładanie łyżką, przelewanie),
    • samoobsługa (tablice manipulacyjne, przyszywanie guzików)
    • przygotowywanie jedzenia (obieranie, krojenie)
    • dbanie o otoczenie (zmywanie, pranie bielizny, przybijanie gwoździ)
    • + ilustracja i opis pokoju dziecka i ułatwień w domu w duchu Montessori.
      Sensoryka:
    • zmysł wzroku, odkrywanie wymiarów (segregowanie, trójkąty konstrukcyjne, bryły w otoczeniu),
    • zmysł dotyku (tkaniny, butelki z wodą),
    • zmysł przestrzenny (sortowanie, woreczki stereognostyczne, tajemniczy woreczek)
    • zmysł smaku i węchu (owoce, warzywa, przyprawy, olejki)
    • zmysł słuchu (puszki szmerowe)
      Matematyka:
    • liczby 1-10 (wrzeciona, cyfry i żetony)
    • układ dziesiętny (gra w bank, gra w dziewięć, tworzenie dużych liczb, dodawanie i odejmowanie na złotych perłach)
      Język:
    • wzbogacanie słownictwa (antonimy, rymujące się pary przedmiotów)
    • przygotowanie umysłu (gry dźwiękowe, ruchomy alfabet, budowanie krótkich i dłuższych wyrazów fonetycznych i niefonetycznych)
    • pisanie (rysowanie liter w piasku i kaszy, malowanie palcami)
    • czytanie (tajemnicze pudełko, lotto, czytanie książek)
    • gramatyka (karty otoczenia, karty czynności, polecenia)
      Kultura:
    • geografia (puzzle: mapa świata, kontynentu kraju)
    • historia (linia czasu dnia dziecka, linia życia dziecka, pory roku)
    • biologia (botanika: organizmy żywe, nieożywione, obumarłe, uprawianie roślin na zewnątrz, zbieranie liści; zoologia: kim jestem? – karty zwierząt, kręgowce i bezkręgowce, 5 gromad kręgowców)
    • eksperymenty.
  4.  Zakończenie. Zdobycie korony za wszystkie klejnoty. Pytania:
    • Czy masz pomysł, aby dodać coś do jakiejś komnaty?
    • Która komnata najbardziej cię zaskoczyła, zainspirowała i dlaczego?

Czas trwania

W ramach 6 godzinnego warsztatu.

Cena: 310 zł

Uczestnik otrzymuje

    • Praktyczny warsztat i wiedzę na temat,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat

Szczegóły

  • Wykłady