Celem szkolenia jest:
-
- wsparcie nauczycieli we współpracy z rodzicami,
- uzyskanie konkretnych rozwiązań do rozwijania różnych umiejętności dziecka,
- wsparcie w zakresie usamodzielnienia się dzieci,
- pomoc rodzicom w organizowaniu czasu i edukacji swoich dzieci w domu bez nakładu dodatkowych kosztów,
- zminimalizowanie bodźców oddziałujących na dziecko, wykorzystywanie prostych przedmiotów dnia codziennego.
Dzięki szkoleniu uczestnik:
- odpowie sobie na pytanie, czy pedagogika Montessori w dzisiejszym świecie jest w ogóle możliwa i potrzebna,
- będzie wiedział, jak pomóc dziecku w rozwoju jego samodzielności i decyzyjności,
- dowie się, jak organizować czas z dzieckiem w domu w duchu pedagogiki Montessori,
- pozna proste a zarazem niezwykle rozwijające aktywności do zaproponowania dziecku w domu lub przedszkolu,
- łatwiej będzie mu dostrzec, co w otoczeniu dziecka jest warte uwagi, a co zbędne; co rozwija potencjał dziecka i jak, a co mu szkodzi,
- będzie miał więcej czasu dla siebie,
- zyska poczucie życia zgodnego z naturą i rozwojem dziecka,
- dostrzeże piękno i radość w prostych, estetycznych i drobnych rzeczach (twoje dziecko też!), a czas spędzany razem będzie zawsze czasem zachwytu i poznawania od nowa,
- rozwinie relacje ze swoim dzieckiem, da mu poczucie wsparcia, zaufania i spełnienia,
- umiejętnie zorganizuje otoczenie w pokoju dziecka, domu, przedszkolu, itp.
Dla kogo?
Szkolenie to adresowane jest d0:
-
- nauczycieli wychowania przedszkolnego i …….
- rodziców
Prowadzący:
Natalia Saferna – nauczyciel nauczania zintegrowanego, edukacji wczesnoszkolnej, języka angielskiego w edukacji przedszkolnej. Ukończyła w Polskim Instytucie Montessori specjalizację z zakresu wczesnej edukacji Montessori i prowadzi zajęcia z zakresu pedagogiki Montessori w przedszkolu. Jest trenerem, oligofrenopedagogiem. Szkoli i wykłada dla słuchaczy studiów podyplomowych metodykę nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Program:
- Wstęp. Rozpoczęcie narracją wykorzystującą elementy grywalizacji – wprowadzenie uczestników w temat szkolenia, przełamanie lodów. Przedstawienie zasad zdobywania klejnotów w każdej z komnat.
- Krótkie wprowadzenie teoretyczne:
- działy pedagogiki Montessori,
- istota pedagogiki Montessori, potrzeba ciszy i zminimalizowania bodźców, praca i otoczenie dziecka.
- Część praktyczna. Otwieranie kolejno każdej komnaty, zwiedzane jej i rozwiązywanie zadania w celu zdobycia kolejnych klejnotów (5 komnat = 5 klejnotów):
Życie codzienne:- motoryka mała (spinacze do bielizny, szczypce, zakraplacz, przesypywanie, nakładanie łyżką, przelewanie),
- samoobsługa (tablice manipulacyjne, przyszywanie guzików)
- przygotowywanie jedzenia (obieranie, krojenie)
- dbanie o otoczenie (zmywanie, pranie bielizny, przybijanie gwoździ)
- + ilustracja i opis pokoju dziecka i ułatwień w domu w duchu Montessori.
Sensoryka: - zmysł wzroku, odkrywanie wymiarów (segregowanie, trójkąty konstrukcyjne, bryły w otoczeniu),
- zmysł dotyku (tkaniny, butelki z wodą),
- zmysł przestrzenny (sortowanie, woreczki stereognostyczne, tajemniczy woreczek)
- zmysł smaku i węchu (owoce, warzywa, przyprawy, olejki)
- zmysł słuchu (puszki szmerowe)
Matematyka: - liczby 1-10 (wrzeciona, cyfry i żetony)
- układ dziesiętny (gra w bank, gra w dziewięć, tworzenie dużych liczb, dodawanie i odejmowanie na złotych perłach)
Język: - wzbogacanie słownictwa (antonimy, rymujące się pary przedmiotów)
- przygotowanie umysłu (gry dźwiękowe, ruchomy alfabet, budowanie krótkich i dłuższych wyrazów fonetycznych i niefonetycznych)
- pisanie (rysowanie liter w piasku i kaszy, malowanie palcami)
- czytanie (tajemnicze pudełko, lotto, czytanie książek)
- gramatyka (karty otoczenia, karty czynności, polecenia)
Kultura: - geografia (puzzle: mapa świata, kontynentu kraju)
- historia (linia czasu dnia dziecka, linia życia dziecka, pory roku)
- biologia (botanika: organizmy żywe, nieożywione, obumarłe, uprawianie roślin na zewnątrz, zbieranie liści; zoologia: kim jestem? – karty zwierząt, kręgowce i bezkręgowce, 5 gromad kręgowców)
- eksperymenty.
- Zakończenie. Zdobycie korony za wszystkie klejnoty. Pytania:
- Czy masz pomysł, aby dodać coś do jakiejś komnaty?
- Która komnata najbardziej cię zaskoczyła, zainspirowała i dlaczego?
Czas trwania
W ramach 6 godzinnego warsztatu.
Cena: 310 zł
Uczestnik otrzymuje
-
- Praktyczny warsztat i wiedzę na temat,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat
Szczegóły
- Wykłady