Szkolenie Trening Umiejętności Społecznych wzbogacony o elementy podstaw terapii Behawioralnej oraz Coachingu pozwoli w pełni podejść do terapii i zagadnień mających na celu usprawnianie sfery społecznej dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z dysfunkcjami społecznymi, z zaburzeniami zachowania, z niepełnosprawnością intelektualną, z osobami ze spektrum autyzmu, z Zespołem Downa.
W trakcie szkolenia uczestnik:
- zdobędzie wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne do tworzenia programów i prowadzenia zajęć treningów umiejętności społecznych z dziećmi i młodzieżą,
- ponadto pozna metody radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w trakcie zajęć,
- następnie przygotuje przykładowy plan zajęć grupowych i indywidualnych dostosowany do danej grupy wiekowej oraz poziomu funkcjonowania dzieci,
- pozna przykładowe gry i zabawy do wykorzystania podczas treningu umiejętności społecznych oraz zasady wzmacniania pożądanych zachowań,
- dodatkowo nabędzie umiejętności zaplanowania i poprowadzenia zajęcia w ramach treningu umiejętności społecznych.
Dla kogo?
Szkolenie Trening Umiejętności Społecznych przeznaczone jest dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, terapeutów, logopedów, asystentów osób z niepełnosprawnościami, studentów kierunków psychologicznych i pedagogicznych. Dzięki niemu wzbogacą wiadomości i umiejętności praktyczne w prowadzeniu Treningu Umiejętności Społecznych.
Osoby prowadzące:
Ilona Duda – Certyfikowany Trener (SWPS w Warszawie). Ukończyła brytyjską szkołę coachingu Noble Manhatan Coaching zdobywając międzynarodowe certyfikaty: Practitioner Coach Diploma (PCD), International Institute of Coaching & Mentoring oraz Institute of Leadership & Management. Następnie ukończyła Wydział Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach, pedagog z ponad dwudziestoletnim stażem, Partner Uczelni Nauk Społecznych. Ponadto wykładowca akademicki: wykładała na studiach podyplomowych wyższych uczelni w tym Akademii Dyplomatycznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Prowadzi szkolenia dla Rad Pedagogicznych, nauczycieli i rodziców. Specjalizuje się w tematyce: umiejętności wychowawczych pedagogów i rodziców, doskonaleniu kompetencji z zakresu radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów i asertywnością, skuteczną komunikacją interpersonalną, narzędziami coachingu w pracy pedagogicznej, wypalenia zawodowego, radzenia sobie ze stresem. Członek Izby Coachingu, Fundacji VCC.
Natalia Tarabuła-Kamińska – wykładowca akademicki z zakresu pedagogiki specjalnej i terapii pedagogicznej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ponadto praktyk w charakterze oligofrenopedagoga, nauczyciela wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, polonisty. Ukończyła Kursy: I stopień Programu Rozwoju Komunikacji MAKATON (Bielsko-Biała 2016r.), oraz III stopniowy kurs Stosowanej Analizy Zachowania (CTB Gliwice 2016r.). Dodatkowo uzyskała certyfikat ukończenia szkolenia pt. „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu” ponadto złożyła egzamin potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia i projektowania zajęć TUS uzyskując ocenę bardzo dobrą (Fundacja Pomoc Autyzm 2018r.). Na stałe współpracuje z Uniwersytetem Pedagogicznym w Krakowie pisząc artykuły do czasopism: „Zeszyty Naukowe Pedagogiki Specjalnej” oraz „Studia Pedagogica”. Ponadto pracowała w masowych, integracyjnych i specjalnych placówkach oświatowych wychowania przedszkolnego oraz wszelkiego typu szkołach, głownie na terenie Górnego Śląska (Rybnik, Knurów, Gliwice, Jaworzno) i Małopolski (Kraków). Prowadziła nauczanie indywidualne i grupowe, zajęcia rewalidacyjne, rehabilitacyjne, zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, indywidualną i grupową terapię dzieci. Wykłada także na studiach podyplomowych Uczelni Nauk Społecznych. Podsumowując, w pracy dydaktycznej zajmuje się między innymi tematyką doskonalenia kompetencji nauczycielskich – ewaluacją i autoewaluacją, pedagogiką specjalną – w tym etiologią niepełnosprawności, kryteriami diagnostycznymi oraz metodyką pracy z osobami niepełnosprawnymi, czyli szeroko pojętą rehabilitacją, rewalidacją, konstruowaniem programów edukacyjno – terapeutycznych, aktywizacją zawodową osób niepełnosprawnych jak i seksualnością osób niepełnosprawnych.
Program:
- Geneza, zasady, cele i założenia oraz korzyści TUS
- Podstawy Terapii Behawioralnej
- Coaching w pigułce – idea, metoda, proces
- Formy pracy, ćwiczenia, gry, zabawy, rekwizyty i pomoce w wykorzystywaniu narzędzi do pracy z uczestnikami
- Modele zachowań – modelowanie
- Trudne sytuacje w pracy z grupą
- Odgrywanie ról, generalizacja i feedback
- Planowanie prowadzenia TUS
- Systemy i narzędzia motywacyjne
- Diagnozowanie potrzeb grupy – obserwacja
- Dostosowanie planu pracy do indywidualnych potrzeb grupy
- Dobór kluczowych umiejętności dla grupy
- Opracowanie przykładowych scenariuszy TUS – ćwiczenia praktyczne
Czas trwania
W ramach 16 godzinnego warsztatu.
Miejsce szkolenia
Szkolenie prowadzone będzie w Zabrzu lub placówce zleceniodawcy. W zależności od zaleceń sanitarno-epidemiologicznych szkolenie poprowadzimy zdalnie na platformie ZOOM.
Terminy:
- 20-21.02.2023 i 27.02.2023 g0dz. 16.00 – 20.30
- 20-21.03.2023 i 27.03.2023 g0dz. 16.00 – 20.30
Koszt: 550 zł
Uczestnik otrzymuje:
-
- Praktyczny warsztat i wiedzę na temat prowadzenia zajęć TUS
- Materiały – skrypt szkoleniowy i zeszyt ćwiczeń
- Zaświadczenie o zakończeniu szkolenia oraz certyfikat
Zapisy:
Zadzwoń: 501 453 559, 32 777 22 02
e-mail: biuro@noweperspektywy.pl
Szczegóły
- Wykłady