• Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie
Studia podyplomowe Katowice - Nowe Perspektywy
  • Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie

Szkolenia dla nauczycieli

Strona główna » Kursy » Uczeń z zaburzeniami zachowania – strategia pracy z dziećmi i młodzieżą z zachowaniami problemowymi

Uczeń z zaburzeniami zachowania – strategia pracy z dziećmi i młodzieżą z zachowaniami problemowymi

Awatar użytkownika
Nowe Perspektywy
Szkolenia dla nauczycieli
(0 Opinia)
290.00zł
zachowanie
  • Przegląd
  • Program kursu
  • Instruktor
  • Reviews
290.00zł
  • Przegląd
  • Program kursu
  • Instruktor
  • Reviews

Celem szkolenia jest poznanie podstaw diagnozowania, rozpoznawania i klasyfikowania zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, nabycie umiejętności tworzenia planu pracy z dzieckiem oraz doboru właściwych metod pracy.

W trakcie szkolenia uczestnik:

    • poszerzy wiedzę dotyczącą przyczyn zachowania,
    • rozwinie umiejętność rozpoznawania rodzaju zaburzeń u ucznia
    • poszerzy wiedzę na temat zachowań mylonych z depresją czy innymi zaburzeniami psychicznymi
    • zwiększy kompetencje w zakresie wspierania uczniów z zaburzeniami problemowymi
    • poszerzy bazę metod do pracy z uczniem i jego rodzicami
    • będzie umiał stosować metody nurtu poznawczo – behawioralnego i inne metody pracy w pracy z uczniem
    • pozna model pracy z dziećmi z zaburzeniami eksternalizacyjnymi (nadpobudliwość, impulsywność, deficyt uwagi, agresja i zachowania antyspołeczne, niedostosowanie społeczne, niszczycielskie, bierno-agresywne)
    • pozna model pracy z dziećmi z zaburzeniami internalizacyjnymi (zaburzenia lękowe, depresyjne, zaburzenia nastroju)

Dla kogo? 

Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, wychowawców zajmujących się pomocą psychologiczną dzieci i młodzieży z zachowaniami problemowymi, pracowników pomocy społecznej, studentów ostatnich lat kierunków: pedagogika, psychologia.

Prowadzący: 

Martyna Wojciechowska – Urban – doświadczony pedagog, psychoterapeuta, nauczyciel dyplomowany, Certyfikowany Specjalista Psychoterapii Uzależnień. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła w Instytucie Psychologii Zdrowia PTP w Warszawie. Długoletni pracownik służby zdrowia i oświaty. Stale rozwija swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w warsztatach, seminariach, kursach i studiach podyplomowych. Prowadzi konsultacje, poradnictwo pedagogiczne, psychoedukację, psychoterapię indywidualna i grupową. Prowadziła szereg szkoleń adresowanych do kadry nauczycielskiej, pedagogów, kuratorów sądowych, służb mundurowych.  Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie  w pracy z młodzieżą zagrożoną demoralizacją i zdemoralizowaną. Jej praca podlegała superwizji. Pomaga młodzieży w okresie adolescencji w przezwyciężaniu kryzysów, poznawaniu siebie, swoich możliwości i predyspozycji. Wspomaga rodziców rozwiązywaniu problemów wychowawczych i rodzinnych. Prowadziła psychoterapię dorosłych uzależnionych i współuzależnionych, DDA.   Autor wielu warsztatów, wykładów, programów terapeutycznych, narzędzi terapeutycznych, innowacji pedagogicznej, projektu europejskiego  „Mobilność edukacyjna kadry szkolnej”.

Program

  1. Charakterystyka dzieci z trudnościami przystosowawczymi i zachowaniami problemowymi:
    • nadpobudliwość, impulsywność,
    • deficyt uwagi,
    • agresja i zachowania antyspołeczne,
    • lęk i nieprzystosowanie społeczne,
    • dziecko bierno-agresywne,
    • dziecko wycofane,
    • dziecko ze spektrum autyzmu, zespół Aspergera,
    • dziecko zagrożone niedostosowaniem społecznym, dziecko niedostosowane społecznie.
  2. Rozwój psychiczny – charakterystyka:
    • zaburzenia zachowania i emocji,
    • zaburzenia osobowości.
  3. Techniki i narzędzia pracy z dziećmi i młodzieżą.
  4. Analiza przypadków – praca warsztatowa.
  5. Wspomaganie rozwoju społecznego, samokontroli, emocjonalnego, umiejętności szkolnych- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
  6. Grywalizacja – wykorzystanie gier w praktyce szkolnej.
  7. Inne formy pomocy psychologicznej i pedagogicznej dzieciom i młodzieży z zachowaniami problemowymi:
    • terapia psychologiczna,
    • terapia pedagogiczna,
    • interwencja kryzysowa.

Czas trwania

W ramach 6 godzinnego warsztatu.

Dla Rad Pedagogicznych możliwość poprowadzenia 2 spotkania po 3 godziny

Cena: 290 zł

Uczestnik otrzymuje

    • Praktyczny warsztat i wiedzę na temat  strategii pracy z dziećmi i młodzieżą z zachowaniami problemowymi
    • Materiały, karty pracy, gry planszowe, literatura: naukowa, bajki terapeutyczne, linki do stron internetowych, inspiracje, filmy edukacyjno – terapeutyczne
    • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat

 

Szczegóły

  • Wykłady