Celem szkolenia jest poznanie podstaw diagnozowania, rozpoznawania i klasyfikowania zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży, nabycie umiejętności tworzenia planu pracy z dzieckiem oraz doboru właściwych metod pracy.
W trakcie szkolenia uczestnik:
-
- poszerzy wiedzę dotyczącą przyczyn zachowania,
- rozwinie umiejętność rozpoznawania rodzaju zaburzeń u ucznia
- poszerzy wiedzę na temat zachowań mylonych z depresją czy innymi zaburzeniami psychicznymi
- zwiększy kompetencje w zakresie wspierania uczniów z zaburzeniami problemowymi
- poszerzy bazę metod do pracy z uczniem i jego rodzicami
- będzie umiał stosować metody nurtu poznawczo – behawioralnego i inne metody pracy w pracy z uczniem
- pozna model pracy z dziećmi z zaburzeniami eksternalizacyjnymi (nadpobudliwość, impulsywność, deficyt uwagi, agresja i zachowania antyspołeczne, niedostosowanie społeczne, niszczycielskie, bierno-agresywne)
- pozna model pracy z dziećmi z zaburzeniami internalizacyjnymi (zaburzenia lękowe, depresyjne, zaburzenia nastroju)
Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, wychowawców zajmujących się pomocą psychologiczną dzieci i młodzieży z zachowaniami problemowymi, pracowników pomocy społecznej, studentów ostatnich lat kierunków: pedagogika, psychologia.
Prowadzący:
Martyna Wojciechowska – Urban – doświadczony pedagog, psychoterapeuta, nauczyciel dyplomowany, Certyfikowany Specjalista Psychoterapii Uzależnień. Umiejętności psychoterapeutyczne kształciła w Instytucie Psychologii Zdrowia PTP w Warszawie. Długoletni pracownik służby zdrowia i oświaty. Stale rozwija swoje umiejętności poprzez uczestnictwo w warsztatach, seminariach, kursach i studiach podyplomowych. Prowadzi konsultacje, poradnictwo pedagogiczne, psychoedukację, psychoterapię indywidualna i grupową. Prowadziła szereg szkoleń adresowanych do kadry nauczycielskiej, pedagogów, kuratorów sądowych, służb mundurowych. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą zagrożoną demoralizacją i zdemoralizowaną. Jej praca podlegała superwizji. Pomaga młodzieży w okresie adolescencji w przezwyciężaniu kryzysów, poznawaniu siebie, swoich możliwości i predyspozycji. Wspomaga rodziców rozwiązywaniu problemów wychowawczych i rodzinnych. Prowadziła psychoterapię dorosłych uzależnionych i współuzależnionych, DDA. Autor wielu warsztatów, wykładów, programów terapeutycznych, narzędzi terapeutycznych, innowacji pedagogicznej, projektu europejskiego „Mobilność edukacyjna kadry szkolnej”.
Program
- Charakterystyka dzieci z trudnościami przystosowawczymi i zachowaniami problemowymi:
- nadpobudliwość, impulsywność,
- deficyt uwagi,
- agresja i zachowania antyspołeczne,
- lęk i nieprzystosowanie społeczne,
- dziecko bierno-agresywne,
- dziecko wycofane,
- dziecko ze spektrum autyzmu, zespół Aspergera,
- dziecko zagrożone niedostosowaniem społecznym, dziecko niedostosowane społecznie.
- Rozwój psychiczny – charakterystyka:
- zaburzenia zachowania i emocji,
- zaburzenia osobowości.
- Techniki i narzędzia pracy z dziećmi i młodzieżą.
- Analiza przypadków – praca warsztatowa.
- Wspomaganie rozwoju społecznego, samokontroli, emocjonalnego, umiejętności szkolnych- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
- Grywalizacja – wykorzystanie gier w praktyce szkolnej.
- Inne formy pomocy psychologicznej i pedagogicznej dzieciom i młodzieży z zachowaniami problemowymi:
-
- terapia psychologiczna,
- terapia pedagogiczna,
- interwencja kryzysowa.
Czas trwania
W ramach 6 godzinnego warsztatu.
Dla Rad Pedagogicznych możliwość poprowadzenia 2 spotkania po 3 godziny
Cena: 290 zł
Uczestnik otrzymuje
-
- Praktyczny warsztat i wiedzę na temat strategii pracy z dziećmi i młodzieżą z zachowaniami problemowymi
- Materiały, karty pracy, gry planszowe, literatura: naukowa, bajki terapeutyczne, linki do stron internetowych, inspiracje, filmy edukacyjno – terapeutyczne
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat
Szczegóły
- Wykłady