• Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie
Studia podyplomowe Katowice - Nowe Perspektywy
  • Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie

Szkolenia dla nauczycieli

Strona główna » Kursy » AAC w domu i w szkole – alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się

AAC w domu i w szkole – alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się

Awatar użytkownika
Nowe Perspektywy
Szkolenia dla nauczycieli
(0 Opinia)
290.00zł
acc
  • Przegląd
  • Program kursu
  • Instruktor
  • Reviews
290.00zł
  • Przegląd
  • Program kursu
  • Instruktor
  • Reviews

Celem szkolenia jest wprowadzenie do tematyki: komunikacja alternatywna i wspomagająca, planowanie pracy terapeutycznej, projektowanie pomocy.

Po ukończeniu szkolenia uczestnik:

  • zostanie wyposażony w podstawową wiedzę dotycząca komunikacji alternatywnej i wspomagającej, dzięki której oceni dojrzałość osoby do komunikacji alternatywnej oraz zaplanuje pracę terapeutyczną,
  • dowie się jak wprowadzać znaki manualne i graficzne oraz jak dobierać i stosować strategie komunikacyjne,
  • zdobędzie umiejętność pomocy komunikacyjnych – tablic wyboru, kontekstowych, uczestnictwa,
  • będzie mieli okazję zapoznać się z zaawansowanymi technologicznie pomocami do porozumiewania się.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do: nauczycieli, pedagogów pracujący z dziećmi z zaburzonym rozwojem komunikacji werbalnej w przedszkolach i szkołach, terapeutów, rodziców dzieci niekomunikujących się werbalnie.

Osoby prowadzące:

Agnieszka Kazimierska-Bauerek – wykładowca akademicki na kierunkach: wczesnego wspomagania rozwoju, oligofrenopedagogiki, integracji sensorycznej, terapii pedagogicznej, diagnozy, terapii i rewalidacji osób ze spektrum autyzmu. Ukończyła dwuletnie studium pomocy dzieciom autystycznym i ich rodzinom, terapię ręki I i II stopnia. Posiada certyfikat nadający kwalifikacje do diagnozowania oraz terapii SI, drugi stopień kursu z zakresu alternatywnych sposobów porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych. Ma uprawnienia do stosowania Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP, Karty Oceny Zachowań i Emocji, diagnozy ACC, VB-MAPP – oceny umiejętności i planowania terapii. Posiada doświadczenie zawodowe jako wychowawca klasy, nauczyciel funkcjonowania społecznego, kreatywności, rewalidacji ogólnorozwojowej i ruchowej (SI), nauczyciel grupy przedszkolnej specjalnej – (Szkoła specjalna w Zabrzu) oraz prowadzący Trening Umiejętności Społecznych, nauczyciel rewalidacji ruchowej oraz zajęć korekcyjno – kompensacyjnych (Międzynarodowa Szkoła Podstawowa w Zabrzu).
Agnieszka Paluch – oligofrenopedagog, terapeuta osób z autyzm, terapeuta AAC. Ukończyła   szkolenie Makaton, czterostopniowe szkolenie z zakresu diagnozy AAC, stosowania oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących, , szkolenie z zakresu AAC – wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się, wielostopniowy kurs alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się (AAC) oraz szkolenie Picture Exchange Communication System. Odbywała staże w ośrodkach specjalizujących się we wprowadzaniu komunikacji alternatywnej i wspomagającej, pracowała pod nadzorem superrewizyjnym. Ma uprawnienia do stosowania Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP, Karty Oceny Zachowań i Emocji, diagnozy ACC, VB-MAPP – oceny umiejętności i planowania terapii. Posiada doświadczenie zawodowe jako wychowawca klasy, nauczyciel funkcjonowania społecznego, kreatywności, rewalidacji ogólnorozwojowej oraz wczesnego wspomagania rozwoju w szkole specjalnej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie.  Pracuje od 15 lat z dziećmi niekomunikującymi się werbalnie wdrażając techniki AAC. Prowadzi szkolenia z tego zakresu.

Program

  1. Wprowadzenie do terminologii – komunikacja alternatywna i wspomagająca
  2. Charakterystyka użytkowników komunikacji wspomagającej i alternatywnej
  3. Przegląd systemów komunikacyjnych – znaki manualne, graficzne, przestrzenno dotykowe
  4. Strategie doboru systemu komunikacyjnego:
    plany dnia, tablice wyboru, tablice tematyczne, uczestnictwa, książki do komunikacji i
    inne indywidualne narzędzia do porozumiewania się – w niskiej i wysokiej technologii
  5. Ocena kompetencji komunikacyjnych
  6. Planowanie rozwoju językowego użytkownika AAC z użyciem różnych narzędzi
  7. Środowisko konwersacyjne

Czas trwania:

W ramach 7 godzinnego warsztatu.

Cena: 290 zł

Uczestnik otrzymuje:

    • Materiały szkoleniowe/prezentacja
    • arkusz wywiadu,
    • arkusz obserwacji umiejętności komunikacyjnych mające na celu zebranie podstawowych informacji dotyczących porozumiewania się
    • materiały dodatkowe, które obejmują opis wybranych zagadnień przedstawionych w prezentacji
    • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia (ze szczegółowym programem)

Szczegóły

  • Wykłady