Przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego

Rodzaj i czas trwania

Studia nadają kwalifikacje pedagogiczne i trwają 3 semestry. Tryb – blended learning.

(330 godzin zajęć i 60 godzin praktyk w przypadku przedmiotu/zajęć prowadzonych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej)

Adresaci
Studia przeznaczone są dla absolwentów studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich na kierunku, którego program studiów nie określał efektów uczenia się obejmujących wiedzę i umiejętności odpowiadające wymaganiom podstawy programowej nauczania tego języka, a którzy legitymują się znajomością tego języka odpowiednią do wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 r. poz. 967 i 2245 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1287) i potwierdzoną zgodnie z tymi przepisami, lub ukończyli studia w państwie, w którym językiem urzędowym jest ten język, nieposiadających przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego.

Kwalifikacje
Studia podyplomowe Przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do pracy w placówkach oświatowych i edukacyjnych, zgodnie z wymogami przepisów prawa, szczególnie w związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450).

Cel studiów i zakres tematyczny
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w niezbędną wiedzę psychologiczno-pedagogiczną oraz umiejętności metodyczne umożliwiające im projektowanie i organizowanie procesu kształcenia na różnych poziomach edukacji.

W toku działalności pedagogicznej będą potrafili wykorzystywać nowoczesne technologie informatyczne, zdobędą umiejętności rozpoznawania potrzeb edukacyjnych ucznia i konstruowania, w oparciu o te potrzeby, indywidualnej ścieżki jego rozwoju.Absolwenci zostaną wyposażeni także umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji celów dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.

Wybrane treści realizowane w toku studiów

  • Dydaktyka nauczania języka obcego
  • Podstawa programowa a program nauczania języka obcego
  • Diagnoza kompetencji językowych i ocena osiągnięć ucznia
  • Dobór i ocena materiału nauczania
  • Projektowanie, wdrażanie i ewaluacja procesu kształcenia
  • Metodyka nauczania języka obcego
  • Gry i zabawy w edukacji lingwistycznej
  • Nowoczesne technologie w nauczaniu języka obcego
  • Dydaktyka ogólna
  • Emisja i higiena głosu
  • Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca
  • Pedagogika ogólna – wybrane aspekty współczesnych teorii wychowania
  • Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • Projektowanie i planowanie pracy dydaktyczno-wychowawczej
  • Realizacja i ewaluacja pracy dydaktyczno-wychowawczej
  • Współczesne koncepcje kształcenia – innowacyjne i alternatywne metody pracy nauczyciela

Co zyskujesz
Studia mają charakter kwalifikacyjny i nadają uprawnienia do pracy w placówkach systemu oświaty i nauczania języka obcego w przedszkolach, szkołach i innych placówkach systemu oświaty.

Struktura
Zjazdy weekendowe (sob.-niedz.) oraz nauka wspierana kształceniem na odległość (blended learning)

Dokumenty wymagane

  1. Kwestionariusz osobowy
  2. Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (dyplom/odpis do wglądu)
  3. Umowa na świadczenie usług edukacyjnych
  4. Potwierdzenie przygotowania pedagogicznego (wymagane tylko na kierunki pedagogiczne)
  5. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
  6. Oświadczenie o finansowaniu studiów podyplomowych