Na wstępie uczestnicy zapoznają się z wiadomościami dotyczącymi pedagogiki zabawy , m. in. cele, zasady, metody, rodzaje zabaw, pożądane cechy animatora oraz następuje pokaz wybranych zabaw, gier i niektórych tańców z repertuaru pedagogiki zabawy, praktyczna nauka niektórych z nich.
W trakcie spotkania uczestnicy w praktyczny sposób zapoznają się z metodami integracyjnymi, relaksującymi, dramowymi, muzyczno – ruchowymi, służącymi integracji grupy. Warsztat także jest wzbogacony o kształtowanie umiejętności prowadzenia działań tanecznych z wykorzystaniem technik muzycznych. Uczestnicy proszeni są o wygodne ubranie.
Cele warsztatów:
- Rozwijanie i poszerzanie umiejętności tanecznych uczestników (w obszarze integracji)
- Rozwój świadomości własnego ciała
- Zwiększenie samoakceptacji uczestników
- Pomoc w odkrywaniu własnych działań twórczych
Wzbogacanie warsztatu metodycznego uczestników:
- Praktyczne zapoznanie uczestników z różnymi formami tanecznymi, muzycznymi.
- Zapoznanie uczestników z podstawami teoretycznymi pedagogiki zabawy.
- Kształtowanie umiejętności prowadzenia działań tanecznych
z wykorzystaniem technik muzycznych.
Warsztat prowadzony jest w dwóch częściach:
I część - 3 godziny
II część - 3 godziny