Ilona Duda
Z wykształcenia trener biznesu i rozwoju osobistego (Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej
i Laboratorium Psychoedukacji), posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, pedagog, ekonomistka, dyplomowany coach Noble Manhattan Coaching (PCD), praktyk NLP.
Wykorzystuje wiele metod służących rozwojowi osobistemu i zawodowemu. Pomaga w umacnianiu postaw proaktywnych, rozwojowych i kreatywnych u swoich klientów.
Z powodzeniem prowadzi sesje coachingu biznesowego i life coachingu.
Pomaga klientom w procesach sukcesji i restrukturyzacji firm, menedżerom w osiąganiu lepszych wyników w zarządzaniu, w szczególności w zakresie podejmowania decyzji, delegowania zadań
i uprawnień, motywowania, zwiększania umiejętności radzenia sobie ze stresem, konstruktywnej komunikacji zgodnie z zasadami Rosenberga. W procesach coachingowych z młodą kadrą pracuje nad umiejętnościami kierowniczymi, odkrywaniu talentów, wyznaczaniu celów, automotywacji, zwiększaniu wyników produkcyjnych i sprzedażowych oraz opracowywaniu nowych koncepcji rozwojowych firm. Pracuje metodami coachingowymi z całymi zespołami.
Z sukcesem prowadzi szkolenia, doradztwo i coaching dla branży energetycznej, paliwowej, bankowej, medycznej, farmaceutycznej, ubezpieczeniowej, dla firmach produkcyjnych i handlowych.
Uwrażliwiając na pytania:
„Chcesz wiedzieć kim byłeś?
Popatrz kim jesteś.
Chcesz wiedzieć kim będziesz?
Popatrz co robisz”
Czym jest coaching?
W odpowiedzi zacytuję dr Angus McLeod
„Coaching jest zapierającym dech w piersiach doświadczeniem dla wszystkich zaangażowanych weń stron!”
Wieloletnie doświadczenie pozwala mi powiedzieć, że Coaching jest jedną z najskuteczniejszych technik, która prowadzi do życia w harmonii, rozwoju człowieka w sferze osobistej i zawodowej, do poczucia spełnienia.
W coachingu zwracam uwagę na zasoby naturalne każdego człowieka, jego ważność we wszechświecie, jego wyjątkowość. Każdy człowiek jest dopełnieniem całości i bez niego świat, ten mikro i makro, byłby uboższy. To przekonanie wzbogaca mnie jako coacha i daje przekonanie, że wystarczy „tylko” sięgnąć do zasobów klienta, jego motywacji i pomóc mu je odkryć.
Klient jest KREATOREM swojego pięknego i pełnego życia.
W przypadku menedżerów proces coachingowy porównuję do zdobywania szczytu przez alpinistów. Cel główny w coachingu jako pełnia życia znajduje się na wierzchołku góry. Aby zdobyć szczyt należy tak jak to robią alpiniści zakładać kolejne bazy, nabierać sił przed kolejnym podejściem i cieszyć się z etapu, który jest za nami. Każda baza w coachingu to sprawa na kolejną sesję coachingową. Zdobycie kolejnej bazy – to sukces klienta w drodze na szczyt. Należy go świętować, cieszyć się nim. Droga znajdowania odpowiedzi na kolejne pytania przybliża klienta do celu. Mając na uwadze „poczucie pełni życia i satysfakcji” klienta w obszarze osobistym i zawodowym jako coach towarzyszę w tej podróży ku przyszłości.
Wczorajszy uczeń a dzisiejszy pracownik, specjalista, menedżer, prezes
WIE, UMIE, POTRAFI
To jego zasoby. Gdy będzie z nich korzystał zgodnie z własnymi wartościami i przekonaniami może zdobywać kolejne szczyty. Tak właśnie coaching pomaga przekuwać plany w rzeczywistość.
„PRZESZŁOŚCI NIE ZMIENISZ
PRZYSZŁOŚCI NADAJ NOWE PERSPEKTYWY Z COACHINGIEM”
Ilona Duda
Jak wygląda proces coachingowy?
- Pierwsza sesja jest sesją kontraktową
- Proces coachingowy trwa od 6 do 12 sesji coachingowych. Każda sesja trwa ok. 60 minut
- Pierwsze 3 sesje są czasem na zbudowanie wzajemnej przestrzeni zaufania, uczenia się wzajemnych zachowań. Jeżeli po 3 sesjach jedna ze stron uzna, że nie chce dalej kontynuować sesji to należy je przerwać
- Najkorzystniej gdy sesje odbywają się na początku lub pod koniec dnia pracy
- Odstęp między sesjami to czas na powstawanie rozwiązań, wykluwanie się kierunku zmiany, odkrywanie przez klienta „nowego” , a także znajdowanie zasobów potrzebnych do realizacji planów. Dobrze, jeżeli trwa około 14 dni
- Ostatnia sesja jest sesją podsumowującą
- Kolejny cykl coachingowy można powtórzyć po ok. 6 miesiącach
W ramach działu Coaching proponujemy następujące tematy szkoleń:
Kontakt
Skontaktuj się ze mną, jeżeli masz pytania lub chcesz zapoznać się z moją ofertą.
Zadzwoń: 501 453 559, 690 538 727 lub napisz: