• Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie
Studia podyplomowe Katowice - Nowe Perspektywy
  • Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie

Moja Praca

Strona główna » Blog » My za 25 lat – cz. 2

My za 25 lat – cz. 2

  • Wysłane przez Nowe Perspektywy
  • Kategorie Moja Praca
  • Data 26 maja 2017
  • Komentarze 0 komentarz

Wiemy już, że ważna będzie wielo – zawodowość. A jakie kompetencje będą najbardziej poszukiwane?

W dobie cyfryzacji na pewno potrzebni będą specjaliści IT. W Unii Europejskiej do 2020 roku powstanie 1 milion miejsc pracy dla takich pracowników. Te nowe sektory gospodarki cyfrowej potrzebować będą: „analityków, osób umiejących pozyskiwać dane, deweloperów oprogramowania i aplikacji, specjalistów od sztucznej inteligencji, projektantów i producentów nowych inteligentnych maszyn, specjalistów od marketingu cyfrowego i e-commerce” (Raport str. 10). Przewiduje się, że będą to pracownicy dobrze wynagradzani.

Potrzebni będą także „e-liderzy” – osoby łączące kompetencje cyfrowe, biznesowe i zarządcze. Przewiduje się, że przyszłość należy również do socjologów i ekonomistów.

Wysoka automatyzacja spowoduje zniknięcie zawodów z obszaru logistyki i transportu, prosta praca biurowa. Wszystkie zawody, które wymagają niskich kwalifikacji, powtarzalnych czynności ulegną automatyzacji – w przemyśle elektronicznym, samochodowym, maszynowym, wydobywczym.

Ryzyko
automatyzacji                Zawód

 0,7%                                    terapeuta
0,7%                                     psycholog
0,9%                                     pielęgniarka
1%                                         IT analityk biznesu, architekt danych i sys. desinger
1,6%                                     duchowny
2%                                         lekarz
3,2%                                     wykładowca
8%                                         opiekun/ka do dzieci
37%                                       kosmetyczka
41%                                       kierowca tira
57%                                       sprzątaczka
61%                                       kierowca autobusu
75%                                       pracownik call center
76%                                       rolnik
82%                                       murarz, tynkarz
89%                                       urzędnik lub pracownik administracji
95%                                       robotnik rolny
95%                                       sprzedawca/ asystent sprzedaży
96%                                       recepcjonistka
97%                                       księgowy, pracownik ds. personalnych i płacowych
97%                                       bibliotekarz
97%                                       agent ubezpieczeniowy
97%                                       urzędnik w banku lub na poczcie
99%                                       sprzedawca przez telefon

Źródło: BBC http://www.bbc.com/news/technology-34066941, w oparciu o metodologię Frey&Osborne 2013.

Badania pokazuję, że znajomość kilku języków już nie będzie atutem, bo tłumaczeń będą dokonywały maszyny – będziemy mówić, a maszyny tłumacząc tekst na dowolny język będą treść zapisywały.

Większość sklepów wprowadza  sprzedaż przez internet, a my coraz częściej korzystamy z tej usługi. Sklepy idą również w kierunku samoobsługi kasowej, np. TESCO, fakturomaty w Castoramie czy Ikeii. Jakie więc będzie zapotrzebowanie na zawody w handlu i logistyce za 25 lat? Na pewno znacznie mniejsze niż obecnie. Wyszkoleni technicznie eksperci jako doradcy klienta mają przyszłość. Działy obsługi klienta raczej nie znikną, bowiem zawsze potrzebni będą tacy pracownicy, którzy pomogą w rozwiązaniu problemu, ale będą musieli mieć kompetencje analityczne będące bazą do rozmów o problemie na drodze analizy danych, np. zakupowych.

Gdzie cyfryzacja i automatyzacja nie zastąpi człowieka?

O tym w ostatniej części, do której serdecznie zapraszam.

—————————————————————————-

Opracowano na podstawie Raportu Gumtree.pl „Aktywni+ Przyszłość rynku pracy”

Tag:badania na temat zawodów, co będzie w przyszłości, patrzeć w przyszłość, przyszłość, zawody przyszłości

  • Share:
author avatar
Nowe Perspektywy

Poprzedni post

My za 25 lat
26 maja 2017

Następny wpis

My za 25 lat - cz. 3
1 czerwca 2017

Może Ci się spodobać

myprzyszlosc
My za 25 lat – cz. 3
1 czerwca, 2017
przyszlosc
My za 25 lat
23 maja, 2017
przywodca
Tylko SZEF, a może już PRZYWÓDCA?
5 maja, 2017

Zostaw odpowiedź Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze wpisy

  • Życie jak rzeka
  • Życie z perspektywy
  • Jak rozwijać pozytywne relacje międzyludzkie?
  • Tytanowy garnek czyli sposoby na trudności
  • Nie zostawiaj spraw „na potem”, bo „potem” nie zawsze nadchodzi

Archiwum

  • styczeń 2022
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • maj 2021
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016

 

O firmie

  • O nas
  • Współpracujemy z
  • Referencje
  • Certyfikacja VCC
  • Publikacje
  • Kontakt

Przydatne linki

  • Kursy
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
Kontakt

32 777 22 02

501 453 559

690 538 727

biuro@noweperspektywy.pl

Dane adresowe

41-800 Zabrze
ul. Wolności 345
lokal 1002 (10 piętro)

Zobacz na mapie

Wszystkie prawa zastrzeżone 2021 © Nowe Perspektywy