• Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie
Studia podyplomowe Katowice - Nowe Perspektywy
  • Start
  • Szkolenia
    • Biznes
    • Sprzedaż
    • Rozwój osobisty
    • Szkolenia dla nauczycieli
    • Spotkanie Kobiet
  • Coaching
    • Coach – Ilona Duda
    • Coaching – Cele / korzyści
    • Coaching dla biznesu, coaching dla Ciebie
  • Studia
    • PEDAGOGIKA SPECJALNA
    • PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE
    • PSYCHOLOGIA
    • BEZPIECZEŃSTWO
    • Metodyka nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
    • Integracja sensoryczna – diagnoza i terapia
    • Organizacja i zarządzanie w oświacie
    • Coaching i mentoring – Akademia Trenera
  • Blog
  • Kontakt
    • Logowanie

Moja Praca

Strona główna » Blog » My za 25 lat – cz. 3

My za 25 lat – cz. 3

  • Wysłane przez Nowe Perspektywy
  • Kategorie Moja Praca
  • Data 1 czerwca 2017
  • Komentarze 0 komentarz

Gdzie cyfryzacja i automatyzacja nie zastąpi człowieka?

Zapewne w działaniach wymagających kreatywności, refleksji, wiedzy eksperckiej, umiejętności rozwiązywania problemów, nauczania.

Cyfryzacja i automatyzacja nie zastąpi dietetyka, fizjoterapeuty, kosmetologa, trenera osobistego  z obszaru umiejętności psychologicznych jak i fizycznych, stylistów, pracowników służby zdrowia, opiekunów dzieci i młodzieży, nauczycieli i wykładowców. Nie zagrożone też są osoby wykonujące zawody kreatywne: artyści, designerzy, wolne zawody, pracownicy naukowi.

Wszyscy oni będą musieli jednak posiadać umiejętności z obszaru IT. W szkołach wprowadza się tablety, tablice interaktywne. Ważne, aby uczeń umiał z nich korzystać, budować swoją wiedzę i z niej korzystać. Czy potrzebujemy dzisiaj słownika poprawnej polszczyzny? Nie , ponieważ Word podpowiada poprawną pisownię, a w razie wątpliwości wszystkie informacje znajdziemy w internecie. Po co więc obciążać umysł takimi wiadomościami? Lepiej nabyć umiejętności z zakresu:

  • oceny wiarygodności źródeł wiedzy
  • interpretowania faktów, zwłaszcza w sytuacji sprzecznych doniesie
  • logicznego myślenia
  • koncentracji w sytuacji wielu rozpraszających uwagę czynników
  • i przede wszystkim umiejętność współpracy z maszynami, systemami komputerowymi i sztuczną inteligencją. (Raport str. 32)

 Zdalna praca, której coraz więcej na rynku wpływa na obniżenie umiejętności społecznych, komunikacyjnych, relacji. Z tego faktu wynikają pewne perturbacje. Pracując na odległość jesteśmy w ciągłej dyspozycji. Trudno jest podzielić czas na pracę i odpoczynek. Może to prowadzić do wypalenia zawodowego. Niemniej jednak należy pamiętać o równowadze między pracą i odpoczynkiem. Wiadomo, że człowiek nie jest maszyną, którą wyłączymy i przestawimy na „tryb praca” lub „ tryb odpoczynek”. Człowiek jest jednością, dlatego będzie w pracy myślał o sprawach osobistych i odwrotnie. Ważna jednak jest zgoda na ten fakt i zachowanie proporcji.

Cyfryzacja i automatyzacja – wpłynie na skrócenie czasu pracy. Skoro tak się stanie to ludzie będą szukać sposobów na spędzenie czasu wolnego. Stąd przewiduje się rozkwit „zawodów ludzi dla ludzi” z obszaru: Sportu, rozrywki, rozwoju duchowego.

„Kogo będą szukać pracodawcy w 2037 r.?
Osoby o zaawansowanych kompetencjach cyfrowych i zdolnościach matematyczno-statystycznych
Osoby potrafiące współpracować z innymi ludźmi oraz z inteligentnymi maszynami
Osoby o wysokiej inteligencji społecznej i wysokim poziomie empatii, umiejące zapewniać pomoc i wsparcie osobom starszym i niepełnosprawnym
Osoby zajmujące się wychowaniem i kształceniem dzieci i dorosłych
Osoby uzdolnione artystycznie i sportowo” (Raport str.33)

Warto już dzisiaj pomyśleć o swojej przyszłości.

—————————————————————————-

Opracowano na podstawie Raportu Gumtree.pl „Aktywni+ Przyszłość rynku pracy”

Tag:badania na temat zawodów, co będzie w przyszłości, patrzeć w przyszłość, przyszłość, rynek pracy, zawody przyszłości

  • Share:
Nowe Perspektywy

    Poprzedni post

    My za 25 lat - cz. 2
    1 czerwca 2017

    Następny wpis

    8 sposobów na niesforne zachowanie dziecka
    8 czerwca 2017

    Może Ci się spodobać

    swiatprzyszlosci
    My za 25 lat – cz. 2
    26 maja, 2017
    przyszlosc
    My za 25 lat
    23 maja, 2017
    przywodca
    Tylko SZEF, a może już PRZYWÓDCA?
    5 maja, 2017

    Zostaw odpowiedź Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Najnowsze wpisy

    • Życie jak rzeka
    • Życie z perspektywy
    • Jak rozwijać pozytywne relacje międzyludzkie?
    • Tytanowy garnek czyli sposoby na trudności
    • Nie zostawiaj spraw „na potem”, bo „potem” nie zawsze nadchodzi

    Archiwum

    • styczeń 2022
    • listopad 2021
    • październik 2021
    • wrzesień 2021
    • maj 2021
    • luty 2018
    • styczeń 2018
    • grudzień 2017
    • listopad 2017
    • październik 2017
    • wrzesień 2017
    • sierpień 2017
    • lipiec 2017
    • czerwiec 2017
    • maj 2017
    • kwiecień 2017
    • marzec 2017
    • luty 2017
    • styczeń 2017
    • grudzień 2016
    • listopad 2016
    • sierpień 2016
    • lipiec 2016

     

    O firmie

    • O nas
    • Współpracujemy z
    • Referencje
    • Certyfikacja VCC
    • Publikacje
    • Kontakt

    Przydatne linki

    • Kursy
    • O nas
    • Blog
    • Kontakt
    Kontakt

    32 777 22 02

    501 453 559

    690 538 727

    biuro@noweperspektywy.pl

    Dane adresowe

    41-800 Zabrze
    ul. Wolności 345
    lokal 1002 (10 piętro)

    Zobacz na mapie

    Wszystkie prawa zastrzeżone 2021 © Nowe Perspektywy