Psychologia mediów i reklamy
Rodzaj i czas trwania
Studia mają charakter interdyscyplinarny i praktyczny. Podczas zajęć słuchacze zapoznają się z psychologicznymi, socjologicznymi i kulturowymi aspektami funkcjonowania współczesnych mediów oraz poznają praktyczne aspekty oraz konsekwencje ich oddziaływania. Swoimi doświadczeniami będą dzielić się praktycy z bogatym doświadczeniem zdobytym w pracy w mediach.
Trwają 2 semestry.
Adresaci
Studia są adresowane do wszystkich, którzy chcą w bardziej krytyczny i refleksyjny sposób korzystać z treści oferowanych przez współczesne media. Studia powinny również zainteresować osoby planujące pracę w mediach lub reklamie i chcą zdobyć gruntowną wiedzę o ich specyfice.
Cel studiów i zakres tematyczny
Celem studiów jest przekazanie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych z zakresu funkcjonowania współczesnych mediów oraz umożliwienie zrozumienia mechanizmów oddziaływania przekazu reklamowego. Program studiów obejmuje zagadnienia odnoszące się do: społecznego, kulturowego oraz psychologicznego oddziaływania mediów, procesów kształtowania opinii publicznej oraz mechanizmów wpływu na psychikę odbiorcy. W czasie zajęć omawiane będą kwestie dotyczące krytycznego i refleksyjnego korzystania z treści oferowanych przez media.
Wybrane treści realizowane w toku studiów
Psychologia mediów jako nauka wykorzystuje metody i narzędzia badawcze stosowane zarówno na gruncie psychologii, jak i innych dziedzin naukowych, zajmujących się badaniem relacji człowiek – media – technologia. Psychologia reklamy to szerokie pojęcie, które dotyczy wiedzy na temat różnorodnych typowych zachowań, głównych tendencji i gustów, skojarzeń konsumentów oraz wykorzystanie tej wiedzy w kreowaniu przekazu reklamowego.
Co zyskujesz
Studiując psychologię mediów i reklamy zdobędziesz wiedzę o specyfice życia we współczesnej kulturze medialnej oraz wpływie mediów na codzienną aktywność. Poznasz specyfikę tworzenia i testowania przekazów reklamowych z wykorzystaniem pogłębionej wiedzy psychologicznej. Dowiesz się również, jak być świadomym odbiorcą treści medialnych oraz jak ustrzec się przed niepożądanym wpływem przekazu reklamowego.
Struktura
Zjazdy weekendowe (sob-niedz.) wsparte kształceniem na odległość (blended learning)
Dokumenty wymagane:
- Ankieta osobowa (do pobrania tutaj).
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (do pobrania tutaj).
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych.
- Potwierdzenie przygotowania pedagogicznego (wymagane tylko na kierunki pedagogiczne).
- Umowa na świadczenie usług edukacyjnych (do pobrania tutaj).
- Oświadczenie o finansowaniu studiów podyplomowych (do pobrania tutaj).